יום שבת, 15 ביוני 2013

תואר שני כהסמכה מקצועית

לאחר סיום לימודי התואר הראשון, רבים מן הבוגרים מרגישים כי הם אינם יודעים לאן לפנות, האם לגשת לחיפוש עבודה בתחום אותו למדו, או שמא לטוס לחו"ל, אולי בכלל להתנסות בעבודה קלה יותר עד שתתגבש ההחלטה בנוגע לגיבוש הקריירה, ואולי ללמוד תואר שני. הבחירה בלימודי תואר שני כרוכה בהתמקצעות בתחום לימוד מסויים. לכן  אם אתם חושבים שעדיף לכם ללמוד תואר שני, כדי שתבדקו מה התואר השני הזה יכול להעניק לכם והאם אינכם מסוגלים לפתח קריירה או לפחות להתנסות בתחום לימודי התואר הראשון שלמדתם. סיבה נוספת ללימודי תואר שני יכולה להיות הרצון בביצוע הסבת תחום, למשל, אנשים שלמדו פסיכולוגיה ורוצים להתמקצע בתחום החינוך- מן הראוי שילמדו תואר שני בחינוך. כך ירכשו את האספקטים הדרושים להם על מנת להכנס לתחום החינוך.

באופן כללי חווית הלימוד של תואר שני שונה מהחוויה הנרכשת במהלך לימודי תואר ראשון, בעיקר משום שכאשר מגיעים ללמוד תואר שני, מגיעים עם בשלות והחלטיות רבה יותר. זאת בעקבות הגילאים השונים וכן צבירת הידע שנרכש במשך השנים. אולם, לימודי תואר שני יכולים לתרום לקורות החיים של כל אדם באשר הוא, ופרט לכך לתרום רבות לכמויות הידע שלו ולהתמקצעות שלו בתחום מסויים.

תואר שני


לכן, אם סיימתם זה עתה לימודי תואר ראשון ואתם מתלבטים בנוגע להמשך הדרך אולי הבחירה להשאר באקדמיה יכולה להועיל ולתרום לכם. בייחוד אם אתם שייכים לעולם מדעי הרוח או מדעי החברה.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהיום בגלל ההיצע הגדול שיש בשוק העבודה אנשים הולכים לתואר שני ולא תמיד זה ההחלטה הנכונה. בכל תחום יש עבודה רק צריך להיות סבלני ולחפש.
    כמובן שיש תחומים או משרות מסוימות שמחייבות תואר שני. אני סיימתי הכנה עצמית למבחן ביסודות הביטוח, את המבחן וקורס מקצועית א. עבדתי כמה שנים כיועץ פנסיוני והחלטתי כי אני רוצה ללכת לכיוון יותר ניהולי.
    כדי להתקבל לתפקיד הניהולי הייתי צריך לעשות תואר שני במנהל עסקים, ללא התואר לא הייתי מועמד בכלל.
    אני חושב שבחלק מן המקרים כדאי לעשות תואר שני אבל אם אתם לא חייבים את התואר השני בשביל התפקיד המסוים אז פשוט תחכו בסבלנות בסופו של דבר תקבלו את התפקיד.

    השבמחק