יום שני, 12 באוגוסט 2013

MBA - תואר שני במנהל עסקים


סטודנטים רבים שמסיימים את לימודי התואר הראשון בוחרים להיכנס לשוק העבודה לכמה שנים על מנת לצבור עוד ידע אך בעיקר ניסיון בתחום הלימודים אותם סיימו והיו מעוניינים להתמקצע. עם זאת, על מנת שיוכלו לקדם את הקריירה שלהם מקצועית ולהגיע לתפקידים בכירים וניהוליים, בחברה בה הם עובדים או בחברה אחרת, עליהם להמשיך את ללימודי תואר שני.

התואר השני הנפוץ ביותר במקרים כאלו הוא תואר שני במנהל עסקים, 
 MBA. לימודי MBA  מקנים לבוגרים ידע בסיסי ומתקדם בכלכלה, חשיבה אסטרטגית וראייה ניהולית שתשמש אותם בעתיד בתפקידים בכירים במקומות העבודה שלהם. כיום, MBA נחשב כמעט לדרישת סף עבור מועמדים המעוניינים להתברג בתפקידי ניהול שונים כאלה ואחרים וכבר אינו מהווה יתרון על פני מועמדים אחרים המתחרים על אותו התפקיד.
בדיוק כמו שתואר ראשון מקווה דרישת סף לכניסה תפקידים התחלתיים במקומות עבודה רבים הן בישראל והן בעולם בכלל, כך MBA מהווה דרישת סף עבור מועמדים לתפקידים ניהוליים.

 

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע
    אני חושב שתואר שני במנהל עסקים הוא מאוד חשוב בעיקר לאנשים אשר רוצים להמשיך לתפקידים ניהוליים. אני עובד הרבה שנים כחשב שכר בכיר בחברה גדולה. אחרי כמה שנים החלטתי כי אני רוצה להתקדם לתפקיד ניהולי יותר ודיברתי על כך עם הבוס שלי הוא הציע כי הם ישלחו אותי לעשות תואר שני במנהל עסקים ויובטח לי תפקיד ניהולי בחברה בתמורה לחתימה על חוזה חדש אשר אומר שאני נשאר איתם מספר שנים נוסף.
    בגלל שאני באמת נהנה בעבודה שלי, גם מבחינת העבודה וגם מבחינת האנשים שאיתם אני עובד חתמתי בשמחה. אני בקרוב מסיים את התואר השני ומתחיל את התפקיד הניהולי.
    אני חושב שמי שבאמת רוצה כדאי לו לעשות את הצעד הזה על מנת להתקדם לתפקידים ניהוליים במקום העבודה שלו או להתחיל תפקיד ניהולי במקום חדש.

    השבמחק