יום רביעי, 19 בדצמבר 2012

איך יודעים מה ללמוד בתואר ראשון?



אז אחרי שקבעתי לי כמה פגישות עם המוסדות האקדמיים, אני מרגישה רגוע יותר. גם חברים שלי וגם אמא שלי אמרו לי שזה הדבר הנכון לעשות. בייחוד בגלל שלא החלטתי באיזה מקצוע אני רוצה ללמוד תואר ראשון, ההתלבטות העיקרית שלי היא בין לימודי מנהל עסקים לבין חשבונאות. אבל מצד שלישי גם פסיכולוגיה הוא תחום שמעניין אותי.


אני יכולה לראות את עצמי ממש עוסקת בכל אחד מהמקצועות האלה, וגם כשדיברתי עם אחי הגדול בנוגע לתואר ראשון ולמה ללמוד. הוא הרגיע אותי ואמר שאין לי מה להלחץ כי מקסימום תמיד אפשר לעשות הסבה לתחום אחר או לעשות תואר ראשון נוסף בתחום אחר.
 
 
מנהל עסקיםהתחלתי לקרוא חומר בנוגע לקריירה בתחומים האלה, מצד אחד, תחומים כמו מנהל עסקים או חשבונאות יכולים לפתוח דלתות יפות ורציניות לקראת קריירה עם כיוון עסקי יותר. ואין ספק שזה חשוב, אני גם כן מאמינה שאני יכולה לראות את עצמי בתפקידים ניהוליים.




אבל שוב, לימודי פסיכולוגיה תמיד משכו אותי. משהו בלעזור לאדם, לתת מעצמך, נראה לי מאד מאד מושך.
וגם כמובן שמאד מעניין, בגלל שזה ממש ללמוד על נפש האדם, ואולי ככה אני גם אדע להבין דברים יותר טוב בנוגע לחיים.




זה ממש מורכב כל העניין הזה של לבחור מקצוע לתואר ראשון. אבל עדיין יש לי זמן להתלבט ומקסימום אני ארשם לכמה תחומים ולכמה מקומות.
 
 
 
 
 
 
 

 

תגובה 1:

  1. אחד הבחירות היותר קשות שנתקלתי בהם היו מה להתחיל ללמוד. בהתחלה התלבטתי מאוד האם ללכת לכיוון של תואר ראשון או לכיוון של קורס מקצועי. המצב בשוק היה כזה שהיו הרבה אנשים עם תואר ראשון שלא היה להם עבודה וזאת הסיבה העיקרית שבגללה החלטתי ללכת לכיוון קורס מקצועי. החלק שהיה לי יותר קל היה התחום, ידעתי כבר מתחילת השירות הצבאי שלי כי אני רוצה ללמוד את תחום הפיננסים, לכן החלטתי ללכת ולקנות ספרים ללימוד עצמי של קורס מקצועית א. אני מאוד מרוצה מהבחירה ומאז המשכתי להתקדם בתחום ולמדתי מספר קורסים נוספים.
    אני חושב שהתחום הזה מאוד מעניין ואני מגלה הרבה אתגרים כל יום שאני מגיע לעבודה.

    השבמחק