יום שני, 18 בפברואר 2013

הפסיכולוגיה שבהחלטה



יש לי לא מעט לבטים לגבי מקצוע הלימודים לתואר ראשון. לכן, מה שהחלטתי קודם כל לעשות זה לקבוע כמה פגישות עם המוסדות האקדמיים. עכשיו אני מרגישה קצת יותר רגועה. גם חברים שלי וגם ההורים שלי אמרו לי שזה הדבר הנכון לעשות. המקצוע העיקרי שעולה לי לראש זה לימודי פסיכולוגיה. קראתי על זה והבנתי שפסיכולוגיה זה תחום מאוד רחב ומעניין. הוא העוסק בחקר הנפש, התפיסה וההתנהגות, ומטרתו לחקור את התנהגות האדם ובעלי החיים.

אני יכולה לראות את עצמי ממש עוסקת במקצוע הזה, וגם כשדיברתי עם מכרים בנוגע לתואר ראשון ולמה ללמוד הרגיעו אותי כולם ואמרו שאין לי מה להילחץ. מה שכן קראתי בנוסף זה שבסיום הלימודים יש גם סטאז' בפסיכולוגיה שאמור להכין אותנו לקראת הכניסה האמיתית לפרקטיקה בתחום הזה. הוא כל כך רחב ומגוון שיש הרבה אפשרויות ומסלולים שבהם אפשר לבחור להתמחות. כמובן שעדיף להמשיך ללימודי תואר שני לפחות אם באמת רוצים להיות פסיכולוגים, שלא לדבר על ממוצעים גבוהים כדי להתקבל למסלולי ההמשך.

התחלתי לקרוא חומר בנוגע לקריירה בתחום פסיכולוגיה ונהיה לי קצת סלט בראש, מכיוון שכולי מבולבלת לאיזה תחום ללכת. יש את הדרך הקשה והארוכה, אך המאוד מעניינת, של פסיכולוגיה קלינית שבסופה אנחנו מוכשרים להיות פסיכולוגים. מצד השני, המסלול הקל יותר, אך מעניין לא פחות, של שילוב פסיכולוגיה דרך משאבי אנוש ותרבות ארגונית.

משהו בלעזור לאדם, לתת מעצמך, נראה לי מאוד מושך. וגם כמובן שמאוד מעניין, בגלל שזה ממש ללמוד על נפש האדם, ואולי ככה אני גם אדע להבין דברים יותר טוב בנוגע לחיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה