יום שני, 18 בפברואר 2013

מנהלים את העסקים של עצמנו



לא מזמן התקשרה אליי אחותי ורצתה להתייעץ בנוגע ללימודים לתואר ראשון: תהתה האם ללכת לכיוון של לימודי מנהל עסקים או בכלל משהו אחר לגמרי? מצד אחד, מנהל עסקים זה משהו מאוד יוקרתי ומשהו שיכול לפתוח הרבה דלתות בעתיד. מצד שני, חייבים שתהיה התמחות מסוימת וטובה בנוסף למינהל עסקים. לבדו אין זה בסיס חזק וכנראה שחייבים להמשיך ללימודי תואר שני בשביל להצליח. אמרתי לה שזו אכן התלבטות קשה, אך הייתי מציעה לה שלא לבזבז שלוש שנים על תחום שאינו מעניין אותה. היא אדם עם שכל וחריף מאוד, משא ומתן בהחלט יכול להיות הצד החזק שלה ואין ספק שזה משהו שקיים הרבה במנהל עסקים, רק צריך את ההתמחות הנכונה.

לצערי, פגשתי באקדמיה סטודנטים מוכשרים ובעלי מעוף, אבל מסתובבים עם הראש באדמה. למה? כי הם בחרו במקצוע הלימודים רק על בסיס צפי תעסוקתי לעתיד הרחוק, מבלי להתחשב בהווה ובשלוש השנים הקרובות. בינתיים נגזר עליהם להעביר שעות רבות בשיעורים משעממים וחסרי כל תכלית, רק כי יש בזה עבודה. הם לרגע לא עצרו לחשוב מה מעניין אותם באמת ובמה הם יירצו לעסוק בעתיד. חשוב לציין שישנם מקצועות שבדרך כלל מבטיחים תעסוקה נאה בעתיד, אבל מצד שני, יש מקצועות שהיום יותר "באופנה". אופנה זה דבר שבא והולך, לכן חשוב שתעשו חושבים טוב עם עצמכם לפני שאתם מקבלים החלטה בסדר גודל כזה.

אם אתם בעלי ראש עסקי, אנשים חריפים, מבינים במספרים וניחנים ביחסי אנוש טובים, על פניו נראה שמסלול לימודי מנהל עסקים עשוי להתאים לכם מאוד, וגם מהבחינה התעסוקתית אתם יכולים לשבת בשקט. לעומת זאת, כשמדובר במקצועות פחות בטוחים מבחינת תעסוקה השאלה נעשית קשה יותר. חשוב לזכור שבתוך מערכת השיקולים יש להכניס גם את הכישורים שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה