יום שני, 18 בפברואר 2013

רוצים ללמוד תחום לקריירה ארוכת טווח?



בזמן האחרון מוצאת את עצמי בודקת וגם מתבלטת לא מעט לגבי נושא הלימודים. נראה לי שההחלטה בסופו של דבר התקבלה ושאפנה ללמוד חשבונאות. אני חושבת שאם לא הייתי מתלבטת אז כנראה שלא הייתי יכולה להיות כל כך סגורה על עצמי.

בהתחלה בכלל רציתי להבין מה זה חשבונאות, אחר כך נפל לי האסימון כשהבנתי את החשיבות של התחום. בכלל, ראיית חשבון הוא תחום שעוסק ברישום וניתוח האירועים הפיננסיים במערכת כלכלית. הצעד הבא היה להיפגש עם יועצי חוג ממספר מוסדות אקדמיים, איתם בדקתי את כל התוכניות המוצעות. אני מאמינה שזה יכול לפתוח לי דלתות רבות בעולם העבודה. אחרי שיחה עם יועצי החוג פיניתי למי שיכול לעזור לי אולי יותר מכולם לקבל את ההחלטה – אח שלי. הבנתי ממנו שכדאי לי לברר באיזה תחום יש הכי הרבה ביקוש עבודה ושזה כבר ייתן לי את האינדיקציה אם שווה לי ללמוד מקצוע מסוים או אחר. כי בסופו של דבר, הלימודים צריכים לפתוח את הדלת לקריירה.

אין לי ספק שיהיה לי טוב בלימודים עצמם, ובטח אכיר שם לא מעט חברים חדשים. אבל שוב, מה שחשוב הוא שיהיה לי מסלול ברור בנוגע לחיים ולעבודה. חוץ מזה, תמיד אפשר להמשיך ללימודי תואר שני וללמוד הסבות ותחום נוספות. אז נראה לי שמה שהכי חכם הוא שיהיו לי המון דלתות שאני אוכל לבחור מהם איפה אני רוצה בדיוק לעבוד. זה טוב שמתמקדים בתחום מסוים שכבר קיבלנו החלטה לגביו אבל אני חושבת שגם חשוב לא פחות להשאיר את הדלת פתוחה בפני תחומים נוספים אליהם אולי נרצה לפנות בעתיד.

בשורה התחתונה, קריירה זה דבר שלוקחים איתנו לכל החיים. אז כדאי לעשות את הבחירות הנכונות בזמן הנכון, על מנת שאחר כך אני לא אתחרט או אתבלבל בנוגע למי אני או מה אני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה