יום ראשון, 10 במרץ 2013

מדוע לבחור ללמוד תואר שני


התחושה היא שכיום, אי אפשר להכנס לשוק העבודה מבלי שיהיה לך תואר ראשון, ולפעמים אפילו תואר שני. יש מקצועות שרק כדי להתחיל לעבוד בהם, ממש חייבים ללמוד תואר שני, כמו למשל לימודי פסיכולוגיה, שכדי באמת להתמחות בהם, יש ללמוד תואר שני עם התמחות, כמו למשל, פסיכולוגיה קלינית, התפתחות, חברתית ועוד. אבל לרוב מי שממשיך לתואר שני עושה זאת על מנת להכנס לתחום המחקר.

תואר שני מחקרי הוא תואר עם יוקרה, זה גם נראה טוב בקורות חיים, אבל האינפורמציה ותהליכי החשיבה שהולכים ומתחדדים כאשר לומדים תואר שני, הם חוויה לכל החיים. אני עצמי לומד תואר שני במנהל עסקים ואני יכול להעיד על עצמי שמאז שהתחלתי ללמוד תואר שני, החיים שלי השתנו ללא הכר.

אני מרגיש שאני קורא מהר יותר, מבין מהר יותר, מצליח לעשות קישורים והקשרים בין תאוריות ופרקטיקות שלא הצלחתי לעשות קודם לכן. כך שאני בטוח שאחרי שאני אסיים את התואר השני אני אהיה במקום ממש גבוה בחיים גם מבחינת אישית וגם מבחינת הקריירה שלי.

לסיכום, אני יכול להעיד שבחירה בלימודי תואר שני, היא לרוב הבחירה הנכונה לאנשים עם קריירה או בלי, ההעשרה והידע הנרכשים במהלך התואר השני לא יכולים להשתוות לאף אחד מתוכניות הלימודים וההשתלמויות שתחוו בחייכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה