יום חמישי, 31 בינואר 2013

איך לקבל מלגה בתואר הראשון


בשעה טובה סיימתי את לימודי התואר הראשון בפסיכולוגיה, ואני יכול להעיד שמדובר בשלוש שנים מתישות. אינני מתכוון דווקא למרוץ אחר העבודות, חומרי הקריאה, המבחנים וכמובן הציונים, אלא אל התחום הכלכלי שמשום מה סטודנטים מתחילים נוטים שלא לקחת בחשבון. אם גם אתם עומדים להתחיל בקרוב בלימודים, כדאי שתתכננו היטב את הוצאותיכם הצפויות על שכר הלימוד, הדירה, הנסיעות, חומרי הלימוד, ואל תשכחו שגם יוצאים לבלות לפעמים. נכון שלפניכם עומדת משימה לא פשוטה, אך הבשורה הטובה היא שניתן לקבל מלגות מכמה גופים, ומניסיוני האישי הן עשויות לסייע מאוד.

 

השלבים הראשונים בקבלת מלגה

 

הדבר הראשון שעשיתי הוא לברר באגודת הסטודנטים על מלגות שמוצעות באוניברסיטה בה למדתי, ולשמחתי קיבלתי עד מהרה רשימה מפורטת. יחד עם זאת, בדיעבד הסתבר שהרשימה לא היתה מלאה ולכן אני ממליץ לכם גם לשאול חברים שלכם, ולבדוק באתרים שמפרסמים את כל המלגות הקיימות. לאחר שקיבלתי את הרשימה התחלתי לברר מהם בדיוק הקריטריונים לקבלת כל מלגה, ומחקתי את אלו שאינני יכול בשום אופן לקבל. כך נותרתי לבסוף עם חמש או שש מלגות אשר להן אוכל להיות זכאי, בעיקר על רקע כלכלי. ואולם, בתום השנה הראשונה הסתבר שלא עמדתי בקריטריונים בגלל כמה עניינים מעצבנים למדי, למשל שהיה ברשותי רכב, והרגשתי די מאוכזב אחרי כל הריצות ומילוי הטפסים.

 

הפתרון – לא להתעצל

 

בשנה השנייה ללימודים החלטתי ללכת בכיוון אחר, ולהשקיע יותר. פניתי לקרן שהציעה סכום כספי מכובד מאוד אך שהיה מותנה בפעילות למען החברה. לאחר שבדקו את הטופס שלי הזמינו אותי לכמה שעות של ראיונות ודינאמיקה קבוצתית, וראה זה פלא –נמצאתי זכאי. זאת ועוד, בסוף השנה הראשונה גיליתי שציוניי היו כחוט השערה מתחת לסף המלגה על בסיס הצטיינות. לכן שינסתי מותניים ובשנה השנייה כבר העליתי את הציון הממוצע בחוג בעוד שתי נקודות. כך נהניתי משתי מלגות במקביל, אשר הגיעו יחדיו ליותר מעשרת אלפים שקלים. לא רע, נכון?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה