יום ראשון, 27 בינואר 2013

בחירת תחום הלימודים לתואר ראשון

 


לפני כמה ימים התקשר אליי אחי הצעיר ושאל אותי שאלה קשה: האם לפנות ללימודי תואר ראשון בחוג לתקשורת או בחוג לקולנוע? מצד אחד, מאז ומתמיד אהב את תחום הקולנוע וחלם להשתלב בתעשיית הסרטים. מצד שני, כולם יודעים שמדובר בתחום שקשה להשיג בו עבודה, ולכן לימודי התקשורת נראו לו פרקטיים יותר. אמרתי לו שזו אכן התלבטות קשה, אך הייתי מציע לו שלא לבזבז שלוש שנים על תחום שאינו מעניין אותו, ובמיוחד לאור כישרונו האומנותי. אם גם אתם מתלבטים עדיין לגבי בחירת תחום הלימוד שמתאים לכם, לפניכם מספר המלצות שאולי יעזרו לכם בשיקולים.

מה מעניין אתכם?

לצערי, פגשתי באקדמיה סטודנטים רבים שהינם מוכשרים מאוד ובעלי מעוף, אבל מסתובבים עם הראש באדמה. מדוע? מפני שבחרו במקצוע הלימודים רק על בסיס צפי תעסוקתי לעתיד הרחוק, מבלי להתחשב בהווה ובשלוש השנים הקרובות. כעת נגזר עליהם להעביר שעות רבות בשיעורים משעממים. חשוב לציין שישנם מקצועות כמו לימודי חשבונאות או מנהל עסקים שבדרך כלל מבטיחים תעסוקה נאה בעתיד, ואולם לצידם קיימים מקצועות המצויים כרגע באופנה, והאופנות כידוע חולפות. בכל מקרה, אני ממליץ לכם לקחת בחשבון שהמרוץ אל התואר נעשה קשה שבעתיים אם הינכם לומדים מקצוע שאינו מדבר אליכם בכלל.

במה אתם טובים ?

אם אתם מצטיינים בתחומים הריאליים, ניחנים ביחסי אנוש טובים ונמשכים אל התחום העסקי, הרי שמסלול לימודי מנהל עסקים עשוי להתאים לכם מאוד, וגם מהבחינה התעסוקתית תוכלו להיות רגועים. מאידך, כאשר מדובר במקצועות פחות בטוחים מבחינת תעסוקה השאלה נעשית קשה יותר. אני מכבד את האנשים שבוחרים מהראש, אבל חשוב לזכור שבתוך מערכת השיקולים יש להכניס גם את כישוריכם. למשל, מי שהינו אוהב אדם באופן בסיסי, בעל יכולות תקשורת טובות ושאיפה לעזור לאנשים במצוקה יכול ללמוד עבודה סוציאלית, ואילו מי שיודע לדבר את שפת המחשב מבלי להתבלבל יכול ללמוד בחוג למחשבים ולהצטיין בתחומו.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה