יום רביעי, 10 באפריל 2013

תואר ראשון בפסיכולוגיה



כל החיים נמשכתי לפסיכולוגיה, אני לא יודעת למה, עוד מאז התיכון כשהרחבתי 5 יחידות בלימודי פסיכולוגיה. התחום הזה מרתק אותי, היכולת להבין את הנפש, לפענח את הסימנים, להבין אנשים. זה אפילו מרגש אותי לחשוב על זה, שאולי אני אפילו אוכל להיות פסיכולוגית קלינית בסופו של דבר.

אני חושבת שלטפל באנשים, להבין את הנפש, זו אחת היכולות המופלאות שניתנו לידי בני האדם. אבל כדי להגשים את החלום שלי, אני קודם כל צריכה ללמוד תואר ראשון בפסיכולוגיה. תואר ראשון בפסיכולוגיה נלמד במשך שלוש שנים, וממה שהבנתי, בשנים הראשונות לומדים את הנדבכים של תחום הפסיכולוגיה, תאוריות אישיות, פסיכו פתולוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית וכן הלאה.

תואר ראשון בפסיכולוגיה


כמובן שלומדים הרבה מעבר למה שאני למדתי בתיכון, אז התמקדנו הרבה ביותר בפרויד, שהוא אבי הפסיכולוגיה, וגם במעט פסיכולוגים אחרים. אבל העיקר היה פרויד וההסתכלות שלו על הנפש. ברור שאחרי זה כשמתקדמים בחומר, על בטוח יש עוד המון תאוריות אחרות.

קראתי מעט לפני שהתחלתי להתעניין בלימודי תואר ראשון, והגעתי לכל מיני הוגים מעניינים כמו רוג'רס ומאסלו. מה שמעניין הוא שכל אחד מהם מציע הסתכלות אחרת על הנפש. מעניין איך זה כשהופכים להיות מטפלים, איך יודעים להבין את המטופל ותחת איזו תאוריה?

אני מתחילה ללמוד באוקטובר ומאד מתרגשת מזה! סוף סוף אני אגשים את החלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה